Archiwum 2013/2014
Wspomnienia z Krakowa ...

12–13.06.2014 r. odbyła się wycieczka do Krakowa. Wzięło w niej udział 25 uczniów z naszej szkoły.

Wyjechaliśmy rano, około godziny 700 spod sklepu. Autokar, którym jechaliśmy, był bardzo wygodny i miło nam się nim podróżowało.  Drogę do celu wycieczki  umilały nam  ciekawe rozmowy o licznych atrakcjach jakie na nas czekają w Krakowie oraz ciekawość, jak wygląda ”Dworek Emilii”, gdzie będziemy nocować

Kiedy dotarliśmy na miejsce, wszyscy szczęśliwi i podekscytowani, udaliśmy się do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Był to pierwszy punkt zwiedzania Krakowa.

Muzeum to, gromadzi historyczne obiekty techniki, przedmioty ilustrujące rozwój polskiego przemysłu. W swych zbiorach posiada również obiekty przedstawiające dzieje inżynieryjnego rozwoju Krakowa.

Następnie przejechaliśmy autokarem, aby zwiedzić Wawel.

Na Zamku Królewskim zobaczyliśmy  piękne komnaty królewskie –  min.: Salę Turniejową i Poselską Zobaczyliśmy również: puchary, siodła ważnych ludzi (księcia Józefa Poniatowskiego), „złote zabytki”, szczerbiec – miecz koronacyjny królów polskich, zbroje turniejowe, zbroję husarską, szachownicę Zygmunta III Wazy, kopie chorągwi odebranych Krzyżakom podczas bitwy pod Grunwaldem, no i oczywiście smoka wawelskiego, który zawsze jest na swoim miejscu i zionie ogniem.

Zobaczyliśmy jeszcze  wiele innych ciekawych ekspozycji, ale nie sposób ich wszystkich wymienić – najlepiej udać się do Krakowa i samemu wszystko zobaczyć.

Po południu zwiedziliśmy Królewską Katedrę na Wawelu p.w. św. Stanisława i św. Wacława - miejsce koronacji królów Polski i ich pochówku.  Zobaczyliśmy również Dzwon Zygmunta,  wnętrze krypty z grobowcem  Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.

Drugi dzień zaczęliśmy od pobudki ok. godz. 700.   Później  zjedliśmy pyszne śniadanie  i udaliśmy się zwiedzać Stare Miasto. Zobaczyliśmy Pomnik Grunwaldzki, Barbakan, Sukiennice, Dom Matejki, Kościół Mariacki i Kościół św. Wojciecha . Po południu pojechaliśmy do Wieliczki. Zwiedziliśmy Kopalnię Soli ”Wieliczka”, a w niej: Kaplicę św. Kingi, wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby.

Wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni z wycieczki i mieli wyśmienite humory. Pogoda również nam dopisała, chociaż zapowiadało się groźnie – deszcz. Nikt z uczestników nie żałował, że wziął w niej udział.  Po zakupieniu pamiątek udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Oczywiście po drodze wstąpiliśmy do McDonaldsa, aby coś przekąsić.

Kraków to piękne miasto położone nad Wisłą, z wielką ochotą znów tam wrócimy!!!