Aktualności
Euroweek- szkoła liderów

Julia i Wiktoria, uczennice klasy VIII naszej szkoły, w dniach 4 do 8 listopada 2019 roku, wzięły udział w specjalistycznym obozie językowym „Euroweek” w Międzygórzu. Wyjazd zorganizowała nauczycielka języka angielskiego, pani Katarzyna Chimiak. Uczennice pojechały tam wraz z grupą uczniów z PSP w Starych Budkowicach. Oto ich relacja:

Pierwszego dnia, po przyjeździe, wszyscy uczestnicy obozu zapoznali się z wolontariuszami prowadzącymi zajęcia, którzy przyjechali z tak egzotycznych krajów jak: Gwatemala, Meksyk, Algieria, Azerbejdżan, Argentyna, Wietnam i Indonezja. Następnie zwiedziliśmy najbliższą okolicę, w tym piękny wodospad „Wilczki”. Około 19.00 zjedliśmy kolację, po której odbyła się dyskoteka. Tak zakończył się pierwszy dzień naszego pobytu w Międzygórzu.

Dzień drugi zaczął się od śniadania. O godz. 9.45 rozpoczęły się zajęcia, w czasie których poznaliśmy jeszcze więcej wolontariuszy. Przed obiadem wybraliśmy się na spacer w towarzystwie naszych opiekunek i wolontariusza Addy z Algierii, który pokazał nam urokliwy stary kościółek. Po obiedzie rozpoczęły się zajęcia pt. „Creativity Workshop”, w czasie których, w grupach, wykonywaliśmy plakat na zadany temat, oczywiście w języku angielskim. Potem zajęcia poprowadził wolontariusz Alex z Meksyku, który opowiedział nam o swoim kraju i uczył nas meksykańskiego tańca „Payaso del rodeo”. Kolejne zajęcia znowu odbywaliśmy w grupach, Tym razem przygotowywaliśmy scenki dramowe na zadany temat, które prezentowaliśmy po kolacji. A potem, oczywiście – dyskoteka!

Trzeciego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy na wycieczkę do Polanicy Zdrój. Tym razem towarzyszyła nam wolontariuszka Linh z Wietnamu. W Polanicy odwiedziliśmy pijalnię wód, park zdrojowy, mieliśmy też trochę czasu wolnego na zakup pamiątek i gofrów. Po powrocie do ośrodka w Międzygórzu, gdzie czekał na nas obiad, rozpoczęliśmy grupową pracę nad zadaniem polegającym na opracowaniu choreografii  i przygotowaniu strojów do zadanego przeboju, który wylosowaliśmy. Po kolacji prezentowaliśmy nasze pomysły. Dzień, jak zwykle, zakończył się dyskoteką.

W czwartek od rana poznawaliśmy Indonezję dzięki prezentacji wolontariuszy. Uczyliśmy się także tradycyjnego tańca z tamtych stron. Po obiedzie znaleźliśmy czas na spacer po okolicy z wolontariuszami, a po obiedzie, w grupach, wykonywaliśmy, a potem prezentowaliśmy, plakaty o tematyce ekologicznej. Potem wykonywaliśmy kolejne zadanie. W naszej grupie było to napisanie piosenki o Euroweeku. O godz. 20.00 odbyło się oficjalne pożegnanie uczestników i rozdanie certyfikatów. A na koniec – niespodzianka – „pizza party” przygotowane przez wolontariuszy.

Ostatnia noc w Międzygórzu okazała się krótka, bo nikt nie mógł spać z nadmiaru wrażeń i żalu, że to już koniec. Nazajutrz, po śniadaniu, wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.